Kolekcinių kortų žaidimai, tokie Magic: The Gathering, Yu-Gi-Oh! ir Pokémon, jau dešimtmečius žavi žaidėjus dėl savo strategijos, sėkmės ir kolekcinės vertės derinio. Visgi, šiems žaidimams plečiant savo kortų bagažą išryškėja svarbus tikslas – išlaikyti žaidimą sąžiningą ir patrauklų visiems. Vienos kortos ar jų derinio tapimas per stipriu gali sutrikdyti pusiausvyrą, sumažinti susidomėjimą ir netgi kelti grėsmę žaidimo ilgaamžiškumui. Taigi, TCG bendruomenė taiko įvairias strategijas tam, kad galingų kortų žavesys nesukeltų disbalanso.

  • Rotacija.

Pokémon TCG yra puikiai žinomas dėl nuolat besikeičiančios meta, o pagrindinis šio dinamiškumo veiksnys yra rotacija. Ji yra paremta senesnių kortų pašalinimo iš formatų sistema, taip sukuriant naują ir konkurencingą aplinką. Tokiu būdu yra užtikrinama, kad žaidimas netaps pasenęs ir žaidėjams nuolat reikės derintis prie naujų strategijų ir mechanikų. Be to, nauji archetipai padeda sukurti kaladžių įvairovę neleidžiant dominuoti vienam kaladės tipui. Šis procesas taip pat prisideda prie galios balansavimo, kadangi net ir senos kortos gali sukurti nesąžiningus derinius su naujomis.

  • Banlist’as.

One Piece TCG naudoja banlist sistemą, kad išlaikytų subalansuotą žaidimo patirtį. Ši sistema padeda kovoti su pernelyg stipriomis kortomis, kurios gali sutrikdyti žaidimo konkurencinį vientisumą. Visų pirma, TCG kūrimo komanda atidžiai stebi žaidimą bei nustato korteles, kurios nuolat dominuoja meta arba sukuria nesąžiningą pranašumą. Tuomet yra vertinama įtaka žaidimo balansui, pagal kurią nusprendžiama ar visiškai uždrausti kortelę, ar apriboti jos naudojimą iki konkretaus kopijų skaičiaus kaladėje. Ne veltui šį būdą balanso palaikymui taiko daugybė TCG – jis efektyviai apriboja arba išvis pašalina problematiškas kortas.

  • Errata.

Errata yra vienas iš Yu-Gi-Oh! taikomų mechanizmų. Šiuo atveju yra keičiamas kortelių tekstas, taisyklės ar mechanikos klaidoms ar neatitikimams ištaisyti. Viena iš pagrindinių priežasčių tam – sušvelninti per stiprių žaidimui kortų poveikį. Kai kurios kortelės gali turėti lengvai išnaudojamų efektų, dėl kurių gali atsirasti žaidimą gadinančių kombinacijų arba strategijų, dominuojančių metažaidime. Pavyzdžiui, Chaos Emperor Dragon – Endoy of the End iš pradžių buvo atspausdintas su efektais, leidžiančiais žaidėjams greitai nugalėti savo priešininkus. Ši korta galėjo padaryti didelę žalą nenaudojant daug resursų, todėl vedė oponentą į greitą ir dažnai neišvengiamą pralaimėjimą. Taigi, buvo pakeista formuluotė bei apribotas jos poveikis, pavyzdžiui, užkertamas kelias tam tikriems tolesniems veiksmams. Šis koregavimas sumažino piktnaudžiavimą ja.

  • Meta counter

Kai tam tikra korta ar kaladė tampa dominuojančia, patys žaidėjai pradeda kurti strategijas jai įveikti – šis procesas vadinamas meta counter. Pavyzdžiui, MTG Ravnica: City of Guilds eroje Boros Aggro kaladės dominavo su greitomis būtybėmis. Reaguodami į tai, žaidėjai pradėjo naudoti Wrath of God ir Counterspell kortas, kad neutralizuotų šią agresyvią strategiją. Ypač tai pasitarnavo Control tipo kaladėms, tokioms kaip Azorius, todėl, meta counter yra esminis žaidėjų prisitaikymo prie dominuojančių strategijų aspektas.

  • Living legend sistema

Living Legend sistema yra unikali ir naujoviška Flesh and Blood taikoma sistema, kuri atlieka svarbų vaidmenį valdant žaidimo pusiausvyrą. Šios sistemos pagrindas – herojų pašalinimas iš žaidimo jiems pasiekus tam tikrą LLP (Living Legend Points) kiekį, kurį kiekvienas herojus kaupia pagal savo pasirodymą aukšto rango varžybose. Ši sistema taip pat prideda papildomą strategijos sluoksnį, kadangi herojui artėjant prie Living Legend ribos, žaidėjams gali tekti atsižvelgti į pasirinkto herojaus ilgaamžiškumą. Visgi, Living legend statusą įgiję herojai yra gerbiami FAB bendruomenėje – jie dažnai prisimenami dėl savo įtakos žaidimui ir vaidmens, kurį jie atliko formuojant meta žaidimą savo eros metu.

  • Powercreep

Powercreep yra plačiai TCG pasaulyje paplitęs reiškinys, kai naujesnės kortos yra galingesnės už senesnes, taip padedant sumažinti overpowered kortų dominavimą. Pavyzdžiui, BT-07: Next Adventure pristatė hibridinius Digimonus, kurie gali digievoliucionuoti iš Tamer kortų, suteikdami daugiau agresijos ir lankstumo. Anksčiau kaladės, priklausančios nuo tradicinių Digivolution grandinių, buvo lėtesnės ir pažeidžiamos. Hibridiniai Digimonai, tokie kaip KaiserLeomon ir Aldamon, pasižymėjo netikėtomis atakomis, apeinant tradicines gynybas. Tokiu būdu powercreep papildo žaidimą stipresnėmis kortomis ir mechanikomis. Visgi, svarbu paminėti, kad powercreep taip pat gali tapti ir pačių problematiškų kortų atsiradimo priežastimi.

  • Nauji formatai

Cardfight!! Vanguard naudoja alternatyvius formatus, kad subalansuotų kortų poveikį ir užtikrintų malonesnę žaidimo patirtį. Šie formatai siūlo skirtingus taisyklių rinkinius ir apribojimus, kurie gali sumažinti per daug galingų kortų ar strategijų dominavimą. Premium formatas leidžia naudoti visų epochų korteles, tačiau jį reikia valdyti per banlist’us. V Premium riboja korteles iki V serijos, sukuriant labiau kontroliuojamą aplinką. Clan Fight formatas apriboja kortas vieno klano ribose. Visi šie formatai prisideda prie kortų balanso, siūlydami skirtingas aplinkas, kur kortų galia natūraliai ribojama.