Kolekcinių kortų žaidimai (angl. Trading Card Games, TCG) jau seniai tapo įprasta stalo žaidimų dalimi. Šis žanras tebeklesti dešimtmečius – nuo tokių klasikinių žaidimų kaip „Magic: The Gathering“ ir „Yu-Gi-Oh!“ iki naujesnių, pavyzdžiui, „Flesh and Blood“.

Tačiau pastaraisiais metais išpopuliarėjo ir skaitmeniniai TCG, siūlantys naują būdą patirti kortų žaidimų jaudulį. Tokios platformos kaip „Hearthstone“, „MTG Arena“, „Pokémon TCG Live“ bei „Pocket“ iš naujo apibrėžia žaidimo kraštovaizdį, todėl kyla klasimas: ar skaitmeniniai TCG yra šio žanro ateitis, ar vis dėlto fiziniai kortų žaidimai visada bus pranašesni?

Akivaizdu, tradiciniai TCG turi unikalaus ir nepakeičiamo žavesio: daugelis žaidėjų mieliau renkasi kortas, kurias iš tikrųjų gali laikyti rankose, maišyti kalades ir gyvai stebėti savo oponentą dvikovoje. Susitikti su draugais žaidimų parduotuvėje, dalyvauti turnyruose ar keistis kortomis daugeliui yra ypatinga. Nors skaitmeniniuose TCG galima susirasti tiek draugų, tiek oponentų, juose dažnai trūksta asmeninių ryšių ir bendravimo, kurie atsiranda žaidžiant gyvai. Vietinės TCG bendruomenės bičiulystė, jaudulys kartu atidarinėjant pakuotes ir diskusijos sustiprina ryšį. Taigi, fiziniai TCG sukuria realią socialinę patirtį, kurios skaitmeninės platformos negali pakeisti.

Taip pat, daugeliui entuziastų TCG – tai ne tik žaidimas, bet ir kolekcionavimas. Retų ar riboto leidimo kortelių turėjimas suteikia pasididžiavimo, kurį skaitmeninė kolekcija sunkiai atkartoja. Fizinėmis kortomis taip pat galima keistis bei parduoti, todėl jos tampa apčiuopiamu turtu.

Labai svarbus skaitmeninių TCG trūkumas yra ir tas, kad jie tiesiogiai priklauso nuo kūrėjų. Jei bendrovė nusprendžia išjungti žaidimo serverius, žaidėjai per naktį gali prarasti visą savo kolekciją. Pavyzdžiui, „Duelyst“ buvo daug žadantis internetinis kortų žaidimas iki 2020 m., kai buvo išjungti šio žaidimo serveriai. Taigi, žaidėjai nebeturėjo prieigos prie savo kortų. Kita vertus, nors fiziniai TCG nėra priklausomi nuo serverių ir savo kolekciją galite saugoti amžinai, nukentėti taip pat galima. Pavyzdžiui, beveik du metus gyvavęs „Battle Spirits Saga“ nuo 2025 m. kovo mėn. bus baigtas oficialiai kurti ir remti. Nepaisant to, kad žaidėjai nepraranda savo kolekcijos, tačiau jos vertė ir žaidėjų kiekis smarkiai krenta.

Visgi, skaitmeniniai TCG turi savų privalumų. Vienas iš jų – galimybė nelimituoti savęs tik kaladėje turimomis kortomis. Pavyzdžiui, Hearthstone korta – Animal Companion – gali iškviesti bet kokį Beast kompanioną. Šia galimybe taip pat galima pasinaudoti Morphing Card efektu – kiekvieną ėjimą rankoje ji transformuojasi į kitą kortą. Neapsiribojama ir savo kalade – Cloning Device leidžia nukopijuoti vieną iš trijų minion’ų iš oponento kaladės.

Kitas privalumas – RNG (atsitiktinių skaičių generavimas, angl. random number generation). Minėtame Hearthstone kortų efektai leidžia žaloti atsitiktinį monstrą. Žinoma, tai galima būtų simuliuoti ir realybėje, tačiau tai užimtų daug laiko ir labai sulėtintų žaidimo eigą. Kitas pavyzdys – Pokémon TCG Live. Kadangi šiame žaidime gan dažnai yra ieškoma kortų iš kaladės, daug laiko išnaudojama kaladės maišymui. Žaidžiant internete tai įvyksta akimirksniu automatiškai, taigi, sutaupoma daug laiko. Automatizavimas be abejo padeda ir skaičiuojant žalą, veikiant efektams ir skaičiuojant ėjimų laiką – viskas jau būna suskaičiuota sistemos, efektai nelieka užmiršti, o ėjimams skirtas laikas yra normuojamas proporcingai.

Vienas didžiausių fizinių TCG iššūkių yra žaidimo pusiausvyra. Kai tam tikra korta ar strategija dominuoja, kūrėjai turi laukti naujų papildymų, kad galėtų pakeisti kortos tekstą (taip vadinama errata). Yu-Gi-Oh! žaidime yra tekę perspausdinti ne vieną kortą dėl paprastų akies klaidų, kaip kad Big Shield Guardna errata į Big Shield Gardna. Kita vertus, skaitmeniniai kortų žaidimai gali būti atnaujinami akimirksniu – kūrėjai gali pakeisti kortų tekstą ir efektus, sumažinti pernelyg stiprių kortų kaladėje skaičių. Taip meta gali vystytis organiškai, o žaidimas išlieka šviežias ir įdomus.

Toliau, žinoma, atstumo nepaisymas. Skaitmeniniai TCG leidžia varžytis prieš oponentus iš visų pasaulio kampelių patogiai įsitaisius savo namuose. Tradiciniuose fiziniuose TCG žaidėjai turi įsigyti, tvarkyti ir gabenti savo kalades, o norint susirasti priešininkų, reikia dalyvauti vietiniuose renginiuose.

Net ir dėliojantis kaladę gali kilti bėdų – specifinių fizinių kortų trūkumas. Kai kurių kortų bendruomenėse stygius visiškai sustabdo galimybę žaisti norimas kalades. Pavyzdžiui, tik išėjus Pokémon Prismatic Evolutions papildymui buvo beveik neįmanoma gauti Budew kortos – dauguma ją turintys laikėsi šią kortą sau, o dėl produkto stygiaus net Common retumo korta tapo reta. Nuo šios problemos ypač kenčia mažos TCG bendruomenės, kuriose nėra pakankamai daug žmonių ir atidaroma nepakankamai produkto, kad susidarytų gausus bendras kortų fondas, todėl kai kurios kortos jose paprasčiausiai neegzistuoja.

Galiausiai, daugeliui žaidėjų kaina yra pagrindinis veiksnys renkantis tarp fizinių ir skaitmeninių TCG. Norint susikurti konkurencingą kaladę, reikia pirkti papildymo pakuotes, kalades ar pavienes kortas, o kai kurių retų kortų įsigijimui tenka skirti nemažai finansų. Skaitmeniniai TCG yra dažniausiai nemokami, o žaidėjai gali užsidirbti kortų žaisdami. Pavyzdžiui, „MTG Arena“ siūlo kasdienius prizus ir žaidimo valiutą tam, kad žaidėjai galėtų kurti kaladę neišleisdami pinigų.

Visgi, mikrotransakcijos tampa problema, kadangi daugelyje skaitmeninių TCG naujoms kortoms gauti naudojama loot box mechanika, todėl, kaip ir realybėje, žaidėjai turi pirkti atsitiktines pakuotes. Taip pat pristatomi riboto laiko ekskliuzyvai, skatinantys žaidėjus leisti tikrus pinigus, kad išliktų konkurencingi. Taigi, skaitmeninių TCG išlaidos gali išaugti taip pat greitai, kaip ir fizinių.

Taigi, ar skaitmeniniai TCG yra mūsų ateitis? Panašu, kad vienareikšmiško atsakymo nėra.

Skaitmeniniai TCG siūlo neprilygstamą prieinamumą, todėl jie yra puikus pasirinkimas tiems, kurie nori greitai ir lengvai įsitraukti į žaidimus. Jų gebėjimas realiuoju laiku atnaujinti ir subalansuoti žaidimo eigą užtikrina jų šviežumą ir patrauklumą. Visgi, fiziniai TCG vis dar užima ypatingą vietą kolekcininkams, socializacijai ir tiems, kurie vertina materialią kortelių nuosavybę. Asmeninė patirtis žaidžiant vietinėje parduotuvėje išlieka pagrindine priežastimi, kodėl tradiciniai kortų žaidimai niekada visiškai neišnyks.

Apibendrinant, TCG ateitis greičiausiai bus hibridinis modelis – skaitmeniniai ir fiziniai žaidimai egzistuos kartu. Svarbiausia – būdų mėgautis kolekcinių kortų žaidimų pasauliu netrūksta.